• 1404/06/16 - 12:24
  • - تعداد بازدید: 34
  • - تعداد بازدیدکننده: 33
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
  • /ZML
وبدا - زنجان

کارشناس روانشناسی بالینی بیمارستان شهید بهشتی: چالش‌های والدین در مسیر آموزش، نشانه مسئولیت‌پذیری است نه ضعف

ندا قاسمی با بیان اینکه دغدغه و پرسش‌های والدین برای موفقیت تحصیلی فرزندان، نشان از مسئولیت‌پذیری آنان دارد، بر نقش اساسی خانواده در ایجاد انگیزه، محیط مناسب مطالعه و پذیرش بی‌قید و شرط برای شکل‌گیری شخصیت و موفقیت علمی کودکان تأکید کرد.

 

ندا قاسمی کارشناس ارشد روانشناسی بالینی بیمارستان شهید بهشتی در گفتگو با پایگاه خبری وبدا- زنجان با بیان اینکه  در جامعه امروزی، آموزش به یکی از دغدغه‌های اصلی خانواده‌ها تبدیل شده و بخش عمده‌ای از منابع خانوادگی صرف فراهم‌کردن امکانات آموزشی برای فرزندان می‌شود، گفت: والدین با هدف موفقیت تحصیلی کودکان خود تلاش‌های فراوانی دارند و در این مسیر با سوالات و چالش‌های متعدد روبرو هستند که نشان‌دهنده مسئولیت‌پذیری آنان است، نه ضعف.

وی تأکید می‌کند که والدین نقش بسیار مهمی در شکل‌گیری نگرش، هدفمندی، عادات و ارزش‌های فرزندان خود دارند و موفقیت تحصیلی حاصل مجموعه عوامل مختلفی است. محیط آموزشی فرصتی برای رشد فردی، انگیزه‌دهی و ایجاد ارتباطات عاطفی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

قاسمی افزود: ویژگی‌های فردی مؤثر بر موفقیت تحصیلی شامل هوش کلامی و فضایی، انگیزه بالا، استقامت در برابر ناکامی، وابستگی به پاداش‌های اجتماعی، روحیه کشف و تنوع‌طلبی و تداوم حضور و تمرکز در تحصیل می‌باشد.

این کارشناس روانشناسی بالینی نقش والدین را در موفقیت تحصیلی فرزندان را برجسته دانسته و تصریح کرد: ایجاد محیط مناسب برای مطالعه، برخورد متعادل و حمایتگرانه، ایجاد انگیزه و شور یادگیری، نظارت بر انجام تکالیف، کاهش تنش‌های محیطی و پذیرش بی‌قید و شرط فرزندان با انتظارات واقع‌بینانه از جمله عوامل کلیدی موفقیت به شمار می‌روند.

وی افزود: با رعایت این اصول، خانواده‌ها می‌توانند با تأثیرگذاری مثبت بر فرزندان، زمینه‌ساز رشد علمی و شخصیتی آنان شوند.

  • گروه خبری : اخبار وب دا,مراکز درمانی,مرکز آموزشی و درمانی دکتر بهشتی,اخبار علمی
  • کد خبر : 2382
سمیه رسولی
خبرنگار

سمیه رسولی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید