[صفحه اصلی ]    
بخش‌های اصلی
معرفی روابط عمومی دانشگاه::
آرشیو اخبار وب دا::
اطلاعیه::
اطلاع رسانی::
فرهنگ سلامت::
سلامت و رسانه::
هفته سلامت::
پرسش شما-_ پاسخ ما::
کرونا ویروس::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
پیوند های مرتبط

پایگاه خبری- اطلاع رسانی وب دا 

وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی

خبرگزاری های جمهوری اسلامی ایران

روزنامه ها و نشریات محلی

,سایت و وبلاگ های روابط عمومی

بانک صادرات

انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی در زنجان

انجمن خیریه حمایت از بیمارانمبتلابه سرطان استان زنجان

جمعیت حمایت از بیماران ام اس استان زنجان

انجمن خیریه حمایت از سلامت روان استان زنجان

موسسه خیریه امدادگران عاشورا زنجان

کتابخانه مجازی پزشکی

..
اخبار وزارت بهداشت
..
:: چگونه می­توان با وجود مسائل و مشکلات مختلف، زندگی را با انرژی و بدون ناامیدی سپری کرد؟ ::
 | تاریخ ارسال: 1401/6/21 | 

چگونه می­توان با وجود مسائل و مشکلات مختلف، زندگی را با انرژی و بدون ناامیدی سپری کرد؟

این قدرت از درون خود ما سرچشمه می­گیرد و می­توان آن را آموخت. در واقع با یادگیری تغییر سبک­های تفکر و روش برخورد با موقعیت های دشوار و تقویت بعضی مهارت ها می توان از خود، فردی مقاوم ساخت. 


پایگاه خبری و اطلاع رسانی وب دا - مرکز زنجان؛
تاب آوری روانی
این اصطلاح در مورد افرادی به کاربرده می شود که در برابر فشار روانی مقاوم­تر بوده  و بر زندگی خود کنترل بیشتری احساس می­کنند، نسبت به آنچه انجام  می­دهند تعلق خاطر بیشتری داشته و در قبال عقاید و تغییرات جدید پذیرا هستند.

چه عواملی به بالا بردن تاب آوری کمک می کند؟
   *  توانمندی های خود را باور داشته باشید .داشتن عزت نفس بالا نقش مهمی در کنار آمدن با استرس های زندگی دارد.

   *  در زندگی خود معنا و هدف داشته باشید و برای رسیدن به اهداف قاطعانه عمل کنید. توصیه بر این است که اهداف دست یافتنی، هر چند کوچک برای خود در نظر بگیرید ( مثل اتمام کتابی مورد علاقه یا آموختن مهارتهای ارتباط موثر با اعضای خانواده در جهت افزایش نشاط خانوادگی).

   *  ارتباطات خود را توسعه دهید. داشتن روابط عاطفی و اجتماعی محکم  تحمل سختیها را آسان­تر می­کند. برای این کار ابتدا باید مهارتهای برقراری ارتباط موثر بین فردی را تقویت کنید.

   *  بپذیرید که تغییر در زندگی غیر قابل اجتناب است پس نسبت به تغییرات انعطاف پذیر باشید؛ زندگی یعنی تغییر.

   * سبک زندگی سالم داشته باشید. تغذیه سالم و نه لزوماً پر هزینه، تحرک بدنی و رعایت اصول بهداشت خواب را جدی بگیرید.

   *  مهارت های سالم برای مقابله با مسائل و حل مساله را بیاموزید.

    * خوش بین باشید. نگاه واقع بینانه همراه با مثبت اندیشی، داشتن افکار خوب و امیدوار بودن به آینده را فراموش نکنید این ویژگی مانع از کاهش انگیزه و خلق شما می­شود.

    * دلبستگی های مثبت ایجاد کنید. مشارکت در یک یا چند فعالیت سرگرم کننده سالم، عضویت در گروه های مذهبی، حضور در باشگاه های ورزشی، کلاسهای هنری، انجمن های علمی و هر فعالیتی که مورد علاقه شما است، بسیار کمک کننده می باشد.

   * معنویت را در خود تقویت کنید. افرادی که ایمان قوی دارند در مسائل و سختی ها ضمن تلاش و تعقل، به خداوند توکل می کنند.

   *  موقعیت های بحرانی را همیشگی ندانید و باور داشته باشید که بحران ها فرصت‌هایی برای خودکاوی هستند. فرصتی برای اینکه توانمندی خودتان را ثابت کنید. اگر وخامت شرایط خارج از توانایی شماست دورنمای آن را تاریخی تجسم کنید( این نیز بگذرد).

این مطلب توسط مریم احمدی کارشناس واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد شبکه بهداشت و درمان شهرستان خدابنده و زیر نظر گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه تنظیم شده است.

 
کلیدواژه ها: عزت نفس | وبدامرکززنجان | انگیزه | دانشگاه علوم پزشکی زنجان | تاب آوری |
دفعات مشاهده: 88 بار   |   دفعات چاپ: 5 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان