- 1404/05/29 - 12:33
- زمان مطالعه : 3 دقیقه
- /ZoK
وبدا-زنجان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در جمع کارکنان روابطعمومی دانشگاه: روابط عمومی، پل ارتباطی مردم و مسئولان است
دکتر سعید سرداری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان، روابط عمومی دانشگاه را پل ارتباطی مردم و مسئولان این مجموعه توصیف کرد که وظیفهی آن انعکاس واقعیتهای موجود در دانشگاه به جامعه و انتقال مشکلات مردم در حوزه سلامت به مسئولان است.

پایگاه خبری وبدا-زنجان، دکتر سرداری در نشست با کارکنان روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زنجان که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: این دانشگاه، مجموعهای عظیم و درهمتنیده با وظایف متعدد و خدمات بیشمار است و قطعا در انجام رسالت خود با کاستیهایی نیز مواجه است و از روابط عمومی این مجموعه انتظار میرود با انعکاس واقعیتها، نقش خود را در ایجاد ارتباط سازنده بین مردم و مسئولان دانشگاه، به درستی ایفا نماید.
دکتر سرداری به بیان گزارشی از وضعیت فعلی دانشگاه علوم پزشکی زنجان پرداخت و گفت: این دانشگاه موظف شده است در برنامه هفتم توسعه 16 میلیون و 700 هزار یورو درآمدزایی داشته باشد (برابر با یک درصد از درآمدزایی 16میلیارد و 700 میلیون یورویی نظام سلامت در کشور) که معادل سالانه 3.3 میلیون یورو میباشد و دستیابی به این هدف با شرایط کنونی دشوار است.
وی اعتبار در نظر گرفته شده برای دانشگاه در سال جاری را 10.4 همت عنوان کرد و افزود: تنها 35درصد از این اعتبار از بودجه عمومی پرداخت میشود و مابقی بایستی توسط خود دانشگاه از محل مولدسازی، کمکهای خیرین و درآمدزایی تامین شود.
دکتر سرداری با اشاره به کسری 2همتی سرانه دانشگاههای علوم پزشکی کشور که به طور متوسط با آن روبرو هستند، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی زنجان، 1.47همت بدهی از سال گذشته دارد که بخش عمده آن مربوط به مطالبات پرسنلی و سپس ملزومات پزشکی و مطالبات پیمانکاری است.
وی درآمدزایی از طریق مولدسازی اموال و داراییهای دانشگاه، ایجاد تختهای ویژه رفاهی(VIP)، جذب اعتبارات از محل مسئولیت اجتماعی، حقوق دولتی معادن و مالیات نشاندار را مهمترین راهکار برای عبور از این وضعیت دانست و اظهار کرد: بر اساس بودجه امسال دانشگاه، نزدیک به 510 میلیارد تومان از بودجه میبایست توسط خیرین تامین شود و این در حالی است که متوسط کمک خیرین طی سنوات گذشته سالانه 85 میلیارد تومان بوده است و لازم است تلاش بیشتری به منظور جلب مشارکتهای خیرین در حوزه سلامت صورت گیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه در مقایسه با سایر دانشگاههای فعال در استان، این دانشگاه عمدتا با وجهه بهداشتی درمانی شناخته میشود و حوزه آموزش این مجموعه به اندازه سایر بخشها در افکار عمومی برجسته نشده است، گفت: یکی از وظایف روابط عمومی، انعکاس دقیق و کامل دستاوردهای دانشگاه در حوزه آموزش است که از جملهی آن ایجاد دبیرخانه سرقطب 6 دانشگاهی علوم پزشکی کشور در زنجان است.
وی مشکلات دانشگاه را در سه بخش درمان و بیمارستانها، بهداشت و سلامت و همچنین آموزشی و دانشجویی قابل طرح خواند و خطاب به کارکنان روابط عمومی دانشگاه، اظهار کرد: شما باید در بطن جامعه حضور داشته باشید و از مشکلات مردم در حوزه سلامت آگاه باشید و برای پاسخگویی به این مشکلات، مسئولانه رفتار کنید و با انتقال این مسائل به مسئولان، نقش فعالانه و موثری ایفا کنید.
دکتر سرداری خواستار حضور پررنگتر روابط عمومی دانشگاه در فضای مجازی شد و ضمن تاکید بر مستندسازی و تولیدمحتوای مناسب از عملکرد و دستاوردهای دانشگاه، افزود: لازم است مردم و شهروندان در جریان خدمات و عملکرد دانشگاه قرار گیرند و پاسخ مشکلات خود را در زمان مناسب و به نحو احسن دریافت نمایند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان، خاطرنشان کرد: از سوی دیگر یکی از انتظارات دانشگاه این است که تلاشها و زحمات مدیران دلسوز ی که حداکثر توان خود را برای حل مشکلات و رفع کاستیهای موجود به کار میگیرند توسط روابط عمومی و رسانهها به جامعه منعکس شده و آرامش و امید به مردم تزریق شود و اگر کاستیهایی در حوزه بهداشت و درمان وجود دارد، جهت اتخاذ تدابیر و رفع حداکثری به مسئولین امر منعکس گردد.

نظر دهید